Uudised

  • 13. oktoober 2021

IMELINE ELU KOOS SÕBER KARUGA

Liina Jõeste ja Annika Kuldsaar Tallinna Pelguranna Lasteaed Sõber Karu tuli esimest korda meie lasteaeda juba väga ammu – aasta oli siis 2012. Aga enne teda elas meie rühmas tema eelkäija – Võlukoti Karu, kes istus kapinurgal oma mõnusas punases kotikeses ja märkas toimuvat. Ta jälgis laste tegemisi ja pärast arutati üheskoos viimseni kõik, mis […]

  • 13. oktoober 2021

KARU KIIDAB

Kadri Karm Tallinna Meelespea Lasteaed „Karu kiidab” on Tallinna Meelespea Lasteaia Õiekeste rühma rühmasisene süsteem, mis saatis juba ühe grupi kooli ja tegi sellel õppeaastal algust uute lastega. Inspiratsiooni ning tõuke tema loomiseks andis programmi „Kiusamisest vabaks!“ põhikoolituse läbimine. Laps õpib suuresti eeskujude kaudu. Rühmakaaslaste positiivsete omaduste või käitumise järgimisest kujuneb motivatsioon olla nendesarnane. Süsteemi [...]
  • 13. oktoober 2021

KIRI LAPSELE, KEDA KIUSATAKSE

Kristine (14) Lastekaitse Liidu noortekogu Tere, kallis klassikaaslane! Olen märganud, et Sind kiusatakse. Tahan Sulle toeks olla ja mitte jääda vaikivaks peatvaatajaks. Ma räägin, kuidas mina kiusamisest jagu sain ja loodan, et sellest on Sulle abi. Kui käisin veel teises klassis, hakkasid tüdrukud klassis omavahel tülitsema. Tekkisid grupid ja algasid tagarääkimised. Mina olin selle kõige […]

  • 1. oktoober 2021

VÄRSKED LEIUD PROGRAMMI E-POES

Saskia Muru Programmi “Kiusamisest vabaks!” koordinaator Heldin Punga ja Loona Jakan koolieelse lasteasutuse õpetajad Eelmisel õppeaastal koostasime programmi „Kiusamisest vabaks!“ meeskonnaga mitmeid uusi metoodilisi vahendeid, mis hõlbustavad rühmades ja klassides programmiga töötamist ning aitavad täita seatud eesmärke. Käesolevas artiklis anname ülevaate nende lõimimisest kasvatus- ja õppeprotsessi ning tutvustame kasutajate kogemuslugusid. Kui artikkel tekitab lugejates huvi […]

  • 1. oktoober 2021

TERE TULEMAST „KIUSAMISEST VABAKS!“ UUELE KODULEHEKÜLJELE

Sõber Karu Programmi „Kiusamisest vabaks!“ sümbol Hea kaaslane, kas oled juba uudist kuulnud? Ei olegi? Mul on hea meel seda Sulle rääkida.  Programmi „Kiusamisest vabaks!“ meeskond Eestis arvas, et minu sõnumite levitamisele aitaks hästi kaasa uhiuus kodulehekülg, just sama ilus ja mugav nagu programmi koduriigis Taaniski. Nad rääkisid mulle, et unistavad just sellisest, mida on […]

  • 1. oktoober 2021

ÕPETAJA KÄITUMISSTIIL MÕJUTAB LASTEVAHELISI SUHTEID

Merit Lage Programmi „Kiusamisest vabaks!“ koolitaja Selles artiklis tuleb „õpetaja“ ühisnimetuse all juttu nii lasteaia- kui kooliõpetajatest, aga lisaks kõigist neist täiskasvanutest, kes oma tööl lastega kokku puutuvad: kokatädid, õpetajaabid, raamatukoguhoidjad, direktorid jt. Suurte inimeste käitumine mõjutab lastevahelisi suhteid kas kiusamiskäitumist ennetavalt või hoopis seda provotseerivalt.  Täiskasvanute kasvatus- ja käitumisstiilid saab jagada nelja gruppi kahe […]

  • 1. oktoober 2021

KOLM RIIKI, ÜHINE EESMÄRK: ÕNNELIKUD LAPSED JA VASTUTUSTUNDELISED TÄISKASVANUD

Margrét Júlía Rafnsdóttir Save the Children Iceland, programmi „Kiusamisest vabaks!“ koodinaator Islandil Cristina Adam Save the Children Romania, programmi „Kiusamisest vabaks!“ koordinaator Rumeenias Lene Lykkegaard ja Elise Josephine Moltke-Huitfeldt The Mary Foundation, programmi „Kiusamisest vabaks!“ koordinaatorid Taanis Säravad, sarmikad ja iseäranis tarmukad programmi „Kiusamisest vabaks!” koordinaatorid Taanist, Islandilt ja Rumeeniast seisavad sirge seljaga kõigi laste […]

  • 1. oktoober 2021

KARUD PANEVAD KÄPAD KOKKU

Ilmselt pole ajakirja lugejatele uudiseks, et programmi „Kiusamisest vabaks!“ sümboliks on sirelikarva Sõber Karu, kes kehastab hoolimist, hellust ja tolerantsust. Kõigil on temaga  turvaline, kõik tema ümber on sõbrad ja head kaaslased. Ühel ilusal suvepäeval aga hakkas Sõber Karu huvi tundma teiste Eestimaa karude vastu, kes nagu tema isegi aitavad oma meeskondadel ellu viia põnevaid […]

  • 1. oktoober 2021

TÄHELEPANEKUID KIUSAMISEST LASTERAAMATUIS

Jaanika Palm Eesti Lastekirjanduse Keskus Kunst sünnib konkreetsel ajahetkel kindlas ühiskondlikus ruumis. Nii kajastuvad kirjanduses, sealhulgas ka lasteraamatutes, paljud kaasaja probleemid. See, kuidas lastekirjanduses mingit teemat kajastatakse, sõltub olulisel määral sellest, mil kombel suhtutakse teemasse ühiskonnas laiemalt, mida sellest arvatakse ning milliseid strateegiaid sellega toimetulekuks rakendatakse. Kirjandus on justkui liivakast, turvaline keskkond, kus tekkimispotentsiaaliga situatsioone […]