“Kuidas saada lillat värvi!” ehk värviõpetus Sõber Karu abiga
- 21. oktoober 2015 |
- Metoodika rakendamine
Marie Tammsaar, “Kiusamisest vaba lasteaed ja kool” projekti koordinaator
Nädal tagasi jagasime vaimustusega, kui vahvalt Padriku Lasteaia Pähklite rühm põimis kokku heades suhetes olemise õpetuse ning värviõpetuse ja kunstitegevuse. Tegelikult oli see aga vaid väike osa sellest, mida õnnelik võimalus rühmas näha lubas.
Saime koos huvilistest lapsevanemate ja piirkonna teiste õpetajatega kogeda, kuidas Pähklite rühm alustas „Värvide nädala“ esimest ehk lillat tooni päeva. Päevavärvidesse riietunud õpetajad, lapsed ja karud tervitasid üksteist õhinal, arutasid läbi päeva märksõnad ja said massaažiringis osa headest puudutustest.
Nii keele- ja kõneõpe, matemaatika, kunst, muusika ja liikumine said oma tähelepanu ja õpetajad lõimisid „Kiusamisest vabaks!“ metoodika võtteid osavalt igasse tegevusse. Meeskondade moodustamise ajal loendati nii rühmade arvu kui lapsi rühmades; tähekaartidest moodustas iga lastegrupp ühe sõna, millest loeti ühiselt kokku küsimus „Kuidas saada lillat värvi?“. Seejärel hakati küsimusele kunstitegevuse kaudu praktilist vastust otsima.
Sinisest ja punasest segatud värviga loodud karud jäid ootama oma edasist ehtimist, lapsed aga jätkasid päeva muusika saatel liikudes. Mängiti mängu, milles lapsed pidid muusika peatumisel leidma endale istumiseks tooli, kuid toolide arv aina vähenes.
Erinevalt tavalisest mänguviisist, mil toolita jääv laps mängust välja langeb, võtsid Pähklite lapsed toolita jäänud kaaslase aga põlvele või sülle, mis kinnistas taas grupitunnet ning nii sallivust kui hoolivust kui „Kiusamisest vabaks!“ metoodika põhiväärtusi.
Nädala lõpus saime Pähklite rühmalt rõõmusõnumi, et esmaspäeval alanud ja hiljem jätkunud põhjaliku kunstitegevuse ning osava kääritöö tulemuseks oli rühmaruumi seinale, laste voodite kohale, jõudnud vahva karude rida. Loodame, et jagatud kogemus innustab kõiki toreda Pähklite rühma eeskuju järgima, „Kiusamisest vabaks!“ metoodikat süstemaatiliselt ja tegevustega lõimitult kasutama ning oma tegevusi ka teistega jagama.